SD ej höger eller vänster med rötter i folksjälen | Sverigedemokraterna i Hässleholm

SD ej höger eller vänster med rötter i folksjälen

Nsk 181023 av Hanna Nilsson (SD) Ulf Berggren (SD) Sven Lundh (SD)

Yngve Sunesson ger i en krönika på ledarsidan ännu en känga till oss Sverigedemokrater och vår roll i svensk politik. Vi beskylls för att vara odemokratiska och otydliga i vår position på höger/vänsterskalan. Samtidigt ger Sunesson ros till företagsledare och politiker som likt strutsen kör huvudet i sanden och fortsätter bortse från den ekonomiska situation Sverige och dess kommuner befinner sig i.

Detta på grund av en huvudlös invandringspolitik utan tillstymmelse till konsekvensanalys.

SD insåg redan innan 2015 att välfärden inte tålde ett massivt inflöde av migranter som kulturellt och utbildningsmässigt står långt från svenska värderingar och här skar det sig rejält politiskt.

Övriga riksdagspartier ställde sig bakom den ohämmade invandringspolitiken och det tog väldigt lång tid innan dessa insåg skadan.

Idag kämpar kommuner och arbetsförmedling med de kostnader som denna invandring fört med sig och konsekvenserna kommer vi alla att märka av.

Sverigedemokraterna i riksdagen har flera gånger sagt att vi inte kommer stödja en regering som vill fortsätta driva en ansvarslös invandringspolitik. Detta oavsett politisk färg. Vi är inte ideologiskt färgade i svensk traditionell mening utan ett socialkonservativt parti med rötterna i den svenska folksjälen.

Därför är vi öppna för samarbete med alla partier som vill landets bästa.

Vi vänder oss mot att nyanlända ges förtur på bostads – och arbetsmarknaden, att illegala migranter ges tillgång till en redan ansträngd välfärd, våldsbejakande kvinnofientlig islamism etc. Vi markerar också mot utanförskap, segregation, och splittring som är en följd av våra sista regeringars brist på insikt.

Svensk invandringspolitik tyngs av ett monumentalt misslyckande.

Dessa fakta bortser ledarskribenter som Yngve Sunesson från och fortsätter att mörklägga och skönmåla en ohållbar situation. Vi Sverigedemokrater kommer fortsätta kämpa för att visa att den valda vägen är fel och att en politisk förändring är nödvändig. Både nationellt och lokalt.

Svar direkt: SD:s lokala företrädare bekräftar den bild jag och många andra har av SD – en ideologi som markant skiljer sig från alla andra riksdagspartiers.

Att använda begreppet ”den svenska folksjälen” är ett exempel på det.

De bekräftar också att för SD är det bara invandringspolitiken som har någon betydelse och dementerar därmed vissa moderaters, kristdemokraters, näringslivsföreträdares och ledarskribenters uppfattning att det skulle finnas någon värderingsgemenskap med Allianspartierna.