Insändare om dubbelmoral | Sverigedemokraterna i Hässleholm

Insändare om dubbelmoral

Vår eminente partikamrat Sven Lundh hade följande tänkvärda text införd i Norra Skåne 14 mars:

Anna Wallentheim (S) ger prov på dubbelmoral och dålig kunskap om sitt eget partis historia i nsk 10/3 där hon anklagar SD för att ha nazistiska kopplingar. Socialdemokraterna är som bekant betydligt äldre än SD och var med och styrde Sverige under krigsåren 1939-45 när nazismen var aktiv i Europa. Innan kriget började var den socialdemokratiska politikern Alfred Petrén drivande bakom grundandet av Rasbiologiska institutet som bland annat låg bakom cirka 63000 steriliseringar av ”asociala” människor. Tvångssteriliseringarna pågick under åtta S Regeringar fram till 1976 och således långt efter 1945 när Nazityskland besegrats av dom allierade.
Socialdemokraterna i Sverige har dessutom samarbetat med – och även skickat svenska skattemedel till en lång rad kommunistdiktaturer under kalla kriget ex Kuba, Nordvietnam, Pol Pot, Angola, Moçambique m fl varav några än idag mottager bidrag av dagens S och MP Regering. Dessutom har S under sina många år i Regeringsposition lutat sig emot Vpk som hade täta förbindelser med kommunismen i Östeuropa.
Så sent som 2009 deltog högt uppsatta socialdemokrater i pro-palestinska demonstrationer där hakkorsflaggor var synliga bland terroristorganisationerna Hamas och Hizbollahs fanor. Mona Sahlin, Jan Eliasson, Luciano Astudillo, samt Lars Stjernkvist sågs bland demonstranterna.
Den tidigare Palestinska ledaren Yassir Arafats företrädare tillbringade andra världskriget i Berlin som Adolf Hitlers gäst och var uttalad antisemit. Yassir Arafat var nära vän till dom socialdemokratiska toppolitikerna Olof Palme och Sten Andersson.
Ovan nämnda exempel är bara axplock av klavertramp och diktaturvurm som S gjort sig skyldiga till under sin historia. Med detta facit vore det på sin plats att slå lite mindre i dörren när etik och moral diskuteras Anna Wallentheim.

Sven Lundh SD

//Håkan Spångberg 2017-03-14